فروشگاه نقاشی نگارگر
 
 

نقاشی یا نگارگری ایرانی که  مینیاتور نیز خوانده می‌شود شامل آثاری از دوره‌های مختلف تاریخ اسلامی ایران است که بیشتر به صورت مصورسازی کتب ادبی (ورقه و گلشاه، کلیله و دمنه، سمک عیار، و...)، علمی و فنی (التریاق، الادویه المفرده، الاغانی، و...)، تاریخی (جامع التواریخ، و...)، و همچنین، برخی کتب مذهبی، همچون، خاوران نامه می‌باشد.

اولین آثاری که بتوان نام نقاشی بر آنها نهاد، در غار دوشه لرستان و با حدود هشت تا ده‌هزار سال قدمت به دست آمده، و در دوره تاریخی آنچه را که بتوان نقاشی نامید در دیوارنگاری‌های اشکانی و ساسانی می‌توان دید. با ورود اسلام به ایران، این کشور تا مدت‌ها به دست امویان و عباسیان اداره شد، و از آن پس، با روی کار آمدن سلسله‌های ایرانی سامانیان، غزنویان، و آل بویه استقلال از دست رفتهٔ ایرانیان تا حدودی به آنها بازگشت.

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:41 :: توسط : maryam

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ بزودی تبدیل به سایت خواهد شد برای استفاده راحتتر و خرید اینترنتی آسان.... زیبایی هنر باعث طراوت ونشاط روح می شود . هنر جزئی از وجود انسان است یک ودیعه ی الهی است که در انسان عجین شده و برای همین ما اشتیاق زیادی داریم تا همیشه در اطرافمان وجود و آثار هنر را احساس کنیم. برای همه دوستان آرزوی سلامتی و پیروزی دارم
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 21109
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 21109
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1